Strona główna » Wiadomości » Kolej na świecie » Europejski rynek kolejowych przewozów pasażerskich – Niemcy

Charakterystyka rynku i operatorów

 

Wraz z dniem dzisiejszym rozpoczynamy serię krótkich, syntetycznych opracowań głównych graczy na europejskim rynku przewozów pasażerskich.

Dzisiaj na rozkładzie Niemcy, jutro Szwajcaria. Zapraszamy do lektury!

 

 

 

Niemcy – DB A.G. (m.in. ICE, IC, RE, Regional Bahn). Kolej ma strukturę holdingu, przewozy realizowane przez wiele spółek zależnych; każda ze spółek realizuje przewozy w ramach poszczególnego brandu lub brandów (np. DB Fernverkher, City Night Line GmbH, DB AutoZug). Obsługa pasażerów na dworcach oraz w Reisecentr’ach realizowana przez wyspecjalizowane podmioty – np. DB Station & Service GmbH, DB Vetriebe. Infrastruktura zarządzana przez Spółkę DB Netz A.G. Tym samym w pełni zrealizowane są postulaty Dyrektywy nr 440/91, nakładającej na zarządy kolejowe oddzielenie działalności operatorskiej od działalności związanej z zarządzaniem infrastrukturą.

 

 

Główne brandy:

 

–  ICE – szybkie pociągi zestawione ze składów zespolonych generacji ICE1, ICE2 oraz  ICE3 o wysokim komforcie podróży. Podstawowa sieć szybkich połączeń krajowych i większości połączeń międzynarodowych,

 

–  IC – pociągi odpowiadające standardom naszych pociągów IC, zestawione z taboru klasycznego. Uzupełniają one sieć połączeń ICE.

 

Operatorem jest Spółka DB Fenkverkher.

 

– Regional Expres oraz Regional Bahn – brandy Spółki DB Regio. Zestawione z ezt oraz z wagonów piętrowych prowadzonych lokomotywami głównie serii 143 oraz 112. Są one odpowiednikiem naszych pociągów osobowych, pospiesznych i TLK (dziennych).

 

Podobne artykuły