NaKolei.pl WiadomościKolej na świecie ETCS poziomu 2 na „Nurkach” PKP CARGO International. Wybrano wykonawcę

ETCS poziomu 2 na „Nurkach” PKP CARGO International. Wybrano wykonawcę

Adrian Izydorek
Fot. PKP CARGO International

Jeszcze w ubiegłym roku PKP CARGO International ogłosiło przetarg na modernizację swoich lokomotyw spalinowych wraz z montażem w nich urządzeń systemu bezpieczeństwa ETCS poziomu 2. Obecnie wybrano wykonawcę – zostanie nim CZ Loko, który w ostatnim czasie wygrał przetarg na dostawę nowych lokomotyw manewrowych dla PKP Intercity.

Podstawowe zamówienie dotyczy montażu wyposażenia ETCS na 11 lokomotywach, tzw. „Nurkach”. Opcja obejmuje kolejne 18 lokomotyw. Zamówienie dotyczy również uzupełnienia dokumentacji technicznej, w tym dokumentów niezbędnych do obsługi, konserwacji i naprawy zamontowanego systemu ETCS, w tym wszystkich dokumentów niezbędnych do eksploatacji zmodernizowanych jednostek na liniach kolejowych.

PKP Cargo wybrało jako dostawcę CZ LOKO. Całkowita wartość kontraktu to 278 mln koron (około 49 mln zł) – kwota dotyczy 29 lokomotyw. Za zamontowanie systemu ETCS w jednej lokomotywie przewoźnik zapłaci około 1,7 mln złotych. PKP CARGO International w ubiegłym roku oszacował wartość zamówienia na 283 527 000 czeskich koron netto. Na wykonanie zadania CZ Loko będzie miał cztery miesiące. Jest to czeski producent taboru, który w lutym 2021 roku podpisał mowę z PKP Intercity na dostawę 10 lokomotyw manewrowych – więcej informacji.

Lokomotywy serii 753.7 w oryginalnym pomarańczowym kolorze AWT stopniowo znikają z czeskich torów, większość z nich zdobywa nowe barwy PKP Cargo International.

W ramach planowanych regularnych remontów kapitalnych, wykonywany jest kompletny nowy niebiesko-zielony lakier. Przemalowanie wszystkich lokomotyw na kolory korporacyjne zajmie kilka lat – powiedział portalowi Zdopravy.cz Lukáš Kresač, Rzecznik Prasowy PKP CARGO International.

W jakich lokomotywach zostanie zamontowany ETCS?

PKP CARGO International opublikowało szczegółowy wykaz lokomotyw, które mają zostać poddane modernizacji. To w zamówieniu podstawowym pojazdy o numerach: 753.734, 753.735, 753.736, 753.737, 753.733, 753.732, 753.731, 753.730, 753.729, 753.728 oraz 753.727. Wszystkie mają mieć dopuszczenie do kursowania w Czechach i na Słowacji.

Opcja nr 1 obejmuje lokomotywy o numerach: 753.703, 753.704, 753.705, 753.706, 753.707, 753.708 oraz 753.709. Te pojazdy będą mogły kursować po Czechach oraz na Słowacji i na Węgrzech.

Opcja nr 2 to pojazdy o numerach: 753.710, 753.711, 753.712, 753.713 oraz 753.714. Tu również dopuszczenie do ruchu obejmuje Czechy, Słowację i Węgry.

Opcja nr 3 to lokomotywy z numerami: 753.738 oraz 753.739. Te mają mieć możliwość kursowania po czterech państwach. To: Czechy, Polska, Słowacja i Węgry.

I opcja nr 4, obejmująca pojazdy z numerami: 753.725, 753.726, 753.723 oraz 753.724. Będą mogły kursować po Czechach, Słowacji i Polsce.

Zobacz również: Orlen Unipetrol Doprava wzmacnia swoją pozycję w Czechach. Do 2022 r. wszystkie Nurki z ETCS

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności