NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Elektryfikacja linii z Częstochowy do „węglówki”

Elektryfikacja linii z Częstochowy do „węglówki”

Redakcja

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na elektryfikację linii kolejowej nr 146 Wyczerpy – Chorzele Siemkowice.

 

Modernizacja około 47 km tej linii już trwa, ale jej elektryfikacja jest uzupełnieniem inwestycji. To zapewni sprawniejszy przewóz towarów między Częstochową a Magistralą Węglową, czyli linią łączącą Śląsk z portami w Gdańsku i w Gdyni. Całkowita wartość modernizacji linii 146 to 200 mln zł plus 35,5 mln zł na elektryfikację. Zakończenie prac planowane jest na 2020 rok.

PKP PLK podkreślają, że celem projektu jest skrócenie czasu jazdy pociągów towarowych na odnowionej linii o około 16 minut m.in. dzięki podwyższeniu prędkości do 100 km/h oraz zwiększeniu przepustowości. Lepsze parametry linii przyczynią się do przewozu większej liczby ładunków i pozwolą lepiej wykorzystać tę trasę. Rewitalizacja linii będzie impulsem do rozwoju firm w regionie i wpłynie na wzrost efektywności i konkurencyjności transportu kolejowego.

Teraz prowadzone są prace związane z wymianą torów na jednotorowym odcinku Rząsawa – Brzeźnica (20 km). Zostały natomiast zakończone prace związane z wymianą jednego toru na odcinku Wyczerpy – Rząsawa oraz na pięciu przepustach. Przypomnijmy, że linia nr 146 jest dwutorowa tylko na odcinku Wyczerpy – Rząsawa (4 km), a odcinek Rząsawa Chorzew Siemkowice jest jednotorowy (43 km).

Roboty polegają na wymianie torów oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym, układane są też nowe rozjazdy wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Przebudowa dotyczy ponadto 44 obiektów inżynieryjnych, w tym czterech wiaduktów, pięciu mostów i 35 przepustów. Modernizowane są także przejazdy kolejowo – drogowe.

Skomentuj ten artykuł

 

 

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności