15 ofert wpłynęło na przetarg dotyczący zaprojektowania i wybudowania bocznicy kolejowej niezbędnej najpierw do budowy, a potem do funkcjonowania lotniska CPK.
Dzisiaj spółka CPK otworzyła oferty i okazało się, że o zamówienie zabiega osiem konsorcjów i siedem samodzielnych podmiotów. Przedstawione propozycje opiewają od ponad 143 mln zł do prawie 285 mln zł brutto. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie, gdyż inwestor przewidział na realizację zadania nieco ponad 294 mln zł brutto.
Najtańsza jest oferta konsorcjum Track Tec Construction, UNIBEP – niemal 143,21 mln zł brutto. A najdroższa okazała się kontrpropozycja spółki INTOP, która opiewa na ponad 284, 9 mln zł z podatkiem VAT.
Pozostałe oferty przedstawiają się następująco (wszystkie kwoty są podane w brutto):
- ROVERPOL, ROVER Infraestructuras – 162 630 600,00 zł
- Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones, COALVI – 199 226 870,41 zł
- TORPOL – 147 511 549,81 zł
- TRAKCJA – 210 000 896,38 zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 183 845 964,13 zł
- BUDIMEX – 158 864 059,61 zł
- Colas Rail Polska, Mostostal Warszawa – 163 917 167,70 zł
- STRABAG – 172 334 056,22 zł
- PORR – 189 267 111,00 zł
- Torkol, Primost Południe – 197 254 299,21 zł
- Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu, NDI Energy, E=R=G sp. z o.o. sp. K., NDI Sopot – 237 304 397,10 zł
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, Poleko Budownictwo – 206 577 091,98 zł
- DUNA POLSKA, ZUE – 211 742 025,06 zł.
Przedmiot przetargu
W ramach wspomnianego zadania wykonawca zaprojektuje i zbuduje bocznicę kolejową o długości około 5 km. Jest to działanie w ramach projektu „Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego wraz z urządzeniami i obiektami niezbędnymi do jego funkcjonowania – budowa bocznicy kolejowej na odcinku linia kolejowa nr 3 – Centralny Port Komunikacyjny”.
W pierwszym etapie bocznica posłuży do przeładunku materiałów na potrzeby budowy Lotniska CPK, węzła kolejowego i linii kolejowej nr 85, która połączy w standardzie KDP Warszawę z Łodzią. W kolejnym etapie, po zakończeniu budowy portu lotniczego, infrastruktura kolejowa będzie pełniła rolę bocznicy paliwowej.
Warunki przetargu w formule „Projektuj i buduj” zakładały:
- Przygotowanie dokumentacji projektowej, w tym projektu budowlanego oraz pozyskania niezbędnych uzgodnień i decyzji umożliwiających wnioskowanie o pozwolenie na budowę;
- wykonanie robót budowlanych. A także uzyskanie pozwolenia na użytkowanie linii na odcinku od obszaru włączenia w linię kolejową nr 3 do obszaru przyszłego terminala towarowego CPK.
- z uwagi na zbieżność śladu bocznicy z linią CMK Północ (bocznica będzie skrajnym, zachodnim torem fragmentu odcinka CPK – Płock – Włocławek), wykonawca projektowanej infrastruktury dostosuje ją do parametrów docelowych linii w zakresie nasypów kolejowych, obiektów mostowych i inżynieryjnych.
Zgodnie z harmonogramem wyłoniony wykonawca będzie miał 36 miesięcy od momentu podpisania umowy na zrealizowanie zadania. W kolejnym kroku planowane jest wspólne z PKP PLK postępowanie przetargowe na włączenie bocznicy w istniejącą linię kolejową nr 3. Szczegóły postępowania dostępne są na platformie Smart PZP.