Konsorcjum Schweerbau i SBM wygrało powtórzony przetarg na modernizację 38 kilometrów „Nadodrzanki” od Drzeńska do Kostrzyna w wojewodztwie lubuskim.
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że oferta konsorcjum została uznana za najkorzystniejszą, choć nie była najtańsza. Schweerbau i SBM zadeklarowały bowiem wykonanie prac za 161 mln zł netto przy budżecie zamawiającego w wysokości prawie 153 mln zł netto. Oraz zapewniły, że skrócą termin prac o 70 dni. Tymczasem cena stanowiła tylko 60% wartości oferty, a skrócenie terminu realizacji drugiego i trzeciego etapu prac aż 40 proc.
Konkurenci zaproponowali niższe ceny: Trakcja PRKiI – 141,3 mln zł netto, konsorcjum Alusta / ZRK Dom – 152,4 mln zł, ale za to minimalne w ich przypadku było skrócenie robót i dlatego otrzymali mniej punktów.
Prace mają być zrealizowane do 15 grudnia 2018 roku, a po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość 120 km/h, a towarowe 100km/h.
Uda się to osiągnąć dzięki modernizacji torów, przebudowie sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem. Modernizacja obejmie też przejazdy kolejowe i obiekty inżynieryjne. W ramach tego zadania będą też przebudowywane stacje: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie i przystanki Radów oraz Górzyca.