PKP Intercity zgłosiło do konkursu CUPT dwa projekty związane z realizacją zaktualizowanej strategii taborowej. Spółka otrzymała właśnie 251 mln zł dofinansowania unijnego. Przewoźnik konsekwentnie ,,przyspiesza komfortowo” – nie tylko na torach, ale i w inwestycjach.
PKP Intercity podpisało umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie projektu „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. Dotacja, którą otrzymała Spółka na realizację działań w ramach strategii taborowej wynosi 251 mln zł.
Łącznie w ramach swojej największej inwestycji taborowej PKP Intercity ma wydać 7 mld zł. „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” (P2) to kolejny ze strategicznych projektów inwestycyjnych PKP Intercity. 4 kwietnia przewoźnik podpisał umowę na realizację innego projektu pn. „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” (P1).
Dotychczas z POIiŚ na lata 2014-2020 PKP Intercity dostało ponad 653 mln złotych dotacji. Projekty, które realizuje Spółka ze wsparciem tego dofinansowania opiewają na kwotę ok. 2 mld złotych brutto. Dzięki temu przewoźnik zmodernizuje i zakupi 335 wagonów oraz 53 lokomotywy, a także zainwestuje w stacje postojowe.
Zadania PESY
Jak czytamy PESA Bydgoszcz wykonana naprawę okresową na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych (AB) (z opcją 20 sztuk) (3 przedziały I klasy + 2 klasa bezprzedziałowa – układ 2+2). Wartość zamówienia: 165,mln zł brutto z prawem opcji: 248,3 mln zł brutto.
Te same prace PESA wykona w ramach innego zadania obejmującego 40 wagonów osobowych (COMBI z wymianą wózka – miejsca dla osób niepełnosprawnych, miejsce do przewozu rowerów, przedział konduktorski, miejsce dla dzieci, maszyna vendingowa) (z opcją 20 sztuk). Będzie to koszt zamówienia: 207,6 mln zł brutto z prawem opcji: 311,4 mln zł brutto.
PESA Bydgoszcz będzie odpowiadać również za wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 83 wagonów osobowych (z opcją na 42 szt.) (II klasy bezprzedziałowe). Wartość zamówienia: 312 mln zł brutto z prawem opcji: 470 mln zł brutto.
Jest i duży akcent FPS H. Cegielski
Spółka zrealizuje naprawę okresowę na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 60 wagonów osobowych (z opcją na 30 szt.) (II klasy przedziałowe z wymianą wózka). Wartość zamówienia: 273,1 mln zł brutto z prawem opcji: 409,6 mln zł brutto.
Zakupy u Spółki NEWAG
NEWAG ma dostarczyć przewoźnikowi 20 lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania (z opcją na 10 szt.). Wartość zamówienia: 368 mln zł brutto z prawem opcji: 551,4 mln zł brutto.
Wyłoniony zostanie wykonawca naprawy okresowej na 5 – tym poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/h. Nadal trwa postępowanie przetargowe, którego rozstrzygnięcie przewidziane jest na przełomie III i IV kwartału br.
FPS H. Cegielski (chyba) wygrała już w jednoofertowym przetargu
Za wykonanie naprawy okresowej na 5 – tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 9 lokomotyw spalinowych serii SM42 (z opcją 4 szt.) może odpowiadać Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Spółka złożyła jedyną ofertę w przetargu. PKP Intercity jest w trakcie oceny propozycji przedsiębiorstwa.
Szczegóły na stronie PKP Intercity m.in. w zakładce: dot. trwających inwestycji.