Infrastruktura
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

Do Wisły jednak nie pojedziemy pociągiem. Pomimo zapewnień, Bombardier z opóźnieniami

Do Wisły jednak nie pojedziemy pociągiem. Pomimo zapewnień, Bombardier z opóźnieniami Fot. NaKolei.pl (ilustracyjne)

W dalszym ciągu na trasie z Katowic do Wisły Głębce realizowana będzie autobusowa komunikacja zastępcza. W najbliższym czasie, nie zostanie “sezonowo” uruchomione połączenia do Wisły. Mimo zapewnień, Bombardier nie dostarczył urządzeń zapewniających bezpieczny przejazd pociągów.

Od 13 grudnia br. możliwa miała być podróż koleją do Wisły. Podróż z Katowic do Wisły Głębce miała się skrócić o ok. 10 minut. Ostatecznie pociągi w ogóle nie dojadą do Wisły, z powodu opóźnień inwestycji na odcinku Pierściec – Goleszów.

Firma Bombardier, pomimo zapewnień, nie dostarczyła w wymaganym terminie urządzeń zapewniających bezpieczny przejazd pociągów. Montaż takich urządzeń był niezbędny na odcinku Pierściec – Skoczów – Goleszów – poinformowała portal NaKolei.pl Katarzyna Głowacka, Rzecznik Prasowy PKP PLK S.A.

Pociągi miały kursować do Wisły Głębce do marca 2021 roku. W takim wypadku prawdopodobnie uruchomienie połączeń na linii w ogóle nie będzie miało miejsca, dopóki nie zakończy się realizacja kolejnych etapów inwestycji. A w kolejnym etapie mają być kontynuowane prace na odcinku między Skoczowem a Wisłą Głębce. Od Goleszowa do Cieszyna i w stacji Cieszyn prace cały czas będą realizowane.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rewitalizują linię do Wisły Głębce. Prace prowadzone były na odcinku Bronów (Chybie) – Skoczów. Położono 14 km nowych torów. Wymieniono sieć trakcyjną na szlaku oraz rozjazdy w Bieniowcu i na stacjach Pierściec i Skoczów. Przebudowano obiekty na odcinku Bronów – Skoczów, m.in. most na Wiśle w Skoczowie. Przebudowano perony na stacjach Pierściec i Skoczów oraz na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Powstał także zupełnie nowy przystanek Skoczów Bajerki. Planowane było kursowanie pociągów do Wisły Głębce od 13 grudnia – poinformowała Katarzyna Głowacka, Rzecznik Prasowy PKP PLK S.A.

Po zakończeniu wszystkich prac – z Katowic do Wisły Głębce dojedziemy szybciej, w ok. 1h 40 min, czyli o ponad pół godziny szybciej niż dotychczas. Składy pasażerskie przyspieszą, będzie mogło kursować więcej pociągów. Relacje pasażerskie będą między Goleszowem a Cieszynem. Pasażerowie korzystają z nowych przystanków Skoczów Bajerki i Ustroń Brzegi. Przebudowa obejmie 23 perony. Wszystkie będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.