Czy PKP Intercity traci płynność finansową?
Już wcześniej na łamach naszego portalu informowaliśmy o zatorach płatniczych PKP Intercity wobec swoich dostawców. Dziś potwierdzeniem tego faktu jest ogłoszenie przez spółkę zamiaru przeprowadzenia leasingu zwrotnego 79 wagonów. Tego typu finansowanie jest ostatecznością i stosują je firmy, które mają bardzo poważne problemy płynnościowe i słabą wiarygodność wobec instytucji finansowych.
Taka sytuacja chyba ostatecznie przesądza o fakcie fiaska prywatyzacji spółki poprzez giełdę w ciągu najbliższych lat. A tak swoją drogą ciekawi jesteśmy, co na to doradcy prywatyzacyjni i PR-owi spółki, którzy byli zatrudnieni do tego procesu.
Czy oddadzą ogromne kwoty im wypłacone, skoro ich wsparcie spowodowało raczej doprowadzenie spółki do zapaści finansowej a nie efektywne wprowadzenie na giełdę?
Warto, aby temu procesowi się bliżej przyjrzeć.{jcomments on}