Koleje Śląskie i Województwo Śląskie dostaną po 126 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Pieniądze przyznane w ramach konkursu “Pasażerski Tabor Kolejowy (Tabor 2.0)” zostaną przeznaczone na zakup nowych zeroemisyjnych pociągów, które wzmocnią flotę regionalnego przewoźnika.
Ćwierć miliarda na śląskie Impulsy. Jak już informowaliśmy, województwo śląskie otrzyma z KPO dokładnie 126 mln zł, a Koleje Śląskie o 462 tys. zł więcej. Te fundusze oba podmioty przeznaczą na nowe pociągi, które samorząd wojewódzki i przewoźnik zamówili w ubiegłym roku w firmie Newag. Oprócz zakupu pojazdów, zamówienia obejmują też serwis utrzymaniowy. Łączenie za 31 nowych Impulsów 2 wraz z 10-letnim serwisem samorząd województwa śląskiego i Koleje Śląskie zapłacą 1,5 mld zł.
W barwach Kolei Śląskich jeździ już siedem Impulsów 2. Cztery kolejne dołączą do floty regionalnego przewoźnika jeszcze w tym roku.
Nie zwalniamy tempa pod względem inwestycji w tabor Kolei Śląskich. Tym razem pomogą nam w tym środki Krajowego Planu Odbudowy. Co tym bardziej cieszy, bowiem mamy naprawdę niewiele czasu na pełne wykorzystanie tych funduszy – mówi Wojciech Saługa, marszałek województwa śląskiego.
Lepsze pociągi dla pasażerów
Impulsy 2 to czteroczłonowe, elektryczne zespoły trakcyjne osiągające maksymalną prędkość 160 km/h. Każdy pojazd 31WEbc z rodziny Impuls 2 oferuje 400 miejsc dla pasażerów, w tym 192 siedzące. Na pokładzie znajdują się strefy dla rodzin z dziećmi z interaktywną grą edukacyjną, strefy rowerowe mieszczące 10 jednośladów, a także udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, w tym pętle indukcyjne dla osób niedosłyszących na całym pojeździe. Impulsy 2 są także wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej prezentujący dane w trzech językach i energooszczędne oświetlenie LED.
Więcej nowoczesnych składów oznacza większą elastyczność w planowaniu siatki połączeń i stopniową wymianę najstarszych jednostek. To także konkretna odpowiedź na potrzeby mieszkańców, którzy oczekują komfortowego, dostępnego i ekologicznego transportu kolejowego – mówi Krzysztof Klimosz, prezes zarządu Kolei Śląskich.