Centralny Port Komunikacyjny poszukuje wykonawcy Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla zadania „Budowa linii kolejowych: nr 54 Trawniki – Krasnystaw i 56 Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec”.
Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej w ramach projektu, w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego.
Szczegółowy zakres zadania
Patrząc na szczegóły warto wskazać, że zadanie zakłada budowę nowych linii kolejowych. To linie: nr 54 od punktu włączenia w linię nr 7 między p.o. Biskupice i Trawniki do linii kolejowej nr 69 w okolicach nowej stacji Krasnystaw Miasto oraz nr 56 od punktu włączenia w linię kolejową nr 69 w okolicy nowej stacji Wólka Orłowska do stacji Bełżec na linii kolejowej nr 69, będącą nowym połączeniem kolejowym łączącym m.in. miasta Zamość i Tomaszów Lubelski.
Projekt zakłada połączenie z infrastrukturą kolejową innych zarządców:
- z linią kolejową nr 7 na odcinku pomiędzy p.o. Biskupice i stacją Trawniki,
- z linią kolejową nr 69 w rejonie p.o. Krasnystaw Miasto oraz w rejonie p.o. Wólka Orłowska,
- z linią kolejową nr 65 w rejonie miasta Zamość,
- z linią kolejową nr 72 w rejonie miasta Zamość,
- z linią kolejową nr 69 w stacji Bełżec.
Jak podaje CPK linie nr 54 i 56 (Trawniki – Zamość – Bełżec) umożliwią stworzenie całkowicie nowej oferty szybkich i komfortowych przewozów pasażerskich z Bełżca, Tomaszowa Lubelskiego oraz miejscowości położonych w ich sąsiedztwie do Lublina i Warszawy.
Projekt podzielony jest na 4 etapy. W ramach projektu wykonawca realizuje prace przewidziane dla etapów I, II, III w zakresie opisanym powyżej uwzględniając rezultaty opracowania analitycznego linii kolejowej nr 69 na odcinku Krasnystaw Miasto – Wólka Orłowska, gdzie będzie wykorzystywana infrastruktura PKP PLK S.A. Etap IV Studium zakresem obejmuje linię kolejową nr 54 Trawniki – Krasnystaw Miasto i linię kolejową nr 56 Wólka Orłowska – Zamość.
W ramach analiz ruchowo-eksploatacyjnych trzeba będzie również zidentyfikować potrzeby inwestycyjne dla przyległej infrastruktury PKP PLK, których realizacja będzie niezbędna dla uzyskania celów projektu.
Na wykonanie studium będzie 584 dni.
Oferty
Oferty można składać do 3 lutego 2021 roku. Będą oceniane według kryteriów: doświadczenie Personelu – Waga: 30 oraz cena – Waga: 70.
Od wykonawców wymagane jest doświadczenie. Wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie: opracował minimum dwie dokumentacje wstępne dla budowy lub przebudowy dwutorowej zelektryfikowanej linii kolejowej o:
- a) zakładanej prędkości projektowej minimum 160 km/h, oraz
- b) długości przynajmniej 30 km z minimum jedną stacją węzłową oraz co najmniej jednym obiektem inżynieryjnym takim jak: most lub tunel, lub wiadukt, oraz
- c) zakładanym obciążeniu ruchu minimum 10 par pociągów na dobę.