PKP Intercity otrzymały 9 wniosków od producentów zainteresowanych dostawami piętrowych push&pulli.
Przesłali je:
- Newag S.A.
- Stadler Polska Sp. z o.o.
- H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
- Siemens Mobility Sp. z o.o.
- Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.
- CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd,
- CRRC ZELC Verkehrstechnik GmbH,
- Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o.
- SKODA TRANSPORTATION a.s.
Dialog techniczny dotyczy 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczenie usług utrzymania technicznego lokomotyw.
Dialog ma potrwać około dwóch miesięcy. Harmonogram zakłada zaproszenie do składania ofert w ostatnim kwartale 2021 roku. Rozstrzygnięcie postępowania wstępnie planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku.
Jak informowały PKP Intercity pojazdy mają być dostosowane do prędkości 200 km/h. Pociągi zestawione z piętrowych wagonów planowane są do obsługi połączeń międzyaglomeracyjnych, takich jak np. Warszawa-Łódź czy Kraków-Katowice. W każdym ze składów planowana jest przestrzeń dla osób z niepełnosprawnościami.
Przewoźnik podał również, że w ramach dialogu uczestnicy poproszeni zostali o wypełnienie „Ankiety uczestnika dialogu technicznego na dostawę 7-wagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi”, opracowanej przez zamawiającego. Przed terminem odesłania ankiety Zamawiający udzielił następujących informacji uczestnikom:
- wskazał maksymalną liczbę wagonów jakie może liczyć skład podając, że zakładana maksymalna konfiguracja to 10 wagonów środkowych oraz 1 wagon sterowniczy, w sumie 11 wagonów o długości całkowitej około 300 m;
- podał, że przy dokonywaniu analizy harmonogramu dostaw oraz przepływu gotówki należy przyjąć, że przyszłe zamówienia będzie dotyczyć 38 składów bazowych 7-wagonowych (wagon sterowniczy i 6 wagonów środkowych) oraz 45 lokomotyw, przy pełnej konfigurowalności składów poprzez skracanie bądź wydłużanie składu bazowego o wagony środkowe z innych składów bazowych.
Ankietę odesłało 7 producentów:
- Newag S.A.
- Stadler Polska Sp. z o.o.
- H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
- Siemens Mobility Sp. z o.o.
- Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.
- Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o.
- SKODA TRANSPORTATION a.s.
Aktualizacja 19.08.2021 r.
Złożone wnioski przez powyższe podmioty dotyczą ubiegłorocznego dialogu technicznego, w ramach którego producenci przedstawili PKP Intercity możliwe rozwiązania techniczne i konfiguracje pojazdów piętrowych push-pull. Obecnie prowadzone jest postępowanie zakupowe w ramach wszczętego dialogu konkurencyjnego. Przedsięwzięcie to jest na początkowym etapie składania wniosków o udział w postępowaniu. Informacje o tym etapie postępowania PKP Intercity przekaże po jego zamknięciu.