Strona główna » Wiadomości » Bilety na pociąg w ostatniej chwili

Bilety na pociąg w ostatniej chwili

Redakcja
Fot. Koleje Śląskie

Pasażerowie Kolei Śląskich coraz częściej kupują bilety tuż przed podróżą. Umożliwia im mobilna aplikacja przewoźnika – Kaeśka. We wrześniu już co trzeci bilet, który nabywali podróżni za jej pośrednictwem, był kupiony w czasie od 15 minut do kilkudziesięciu sekund przed odjazdem pociągu.

 

Bilety na pociąg w ostatniej chwili nabywa coraz więcej pasażerów, gdyż Kaeśka – oficjalna aplikacja mobilna Kolei Śląskich zapewnia podróżnym wyjątkową elastyczność. Bilet pasażer kupi nawet niemal w ostatniej chwili. A w razie zmiany planów zwróci go do 5 minut po planowanym odjeździe pociągu. To rozwiązanie – podkreślają Koleje Śląskie – którego nie oferują inne aplikacje biletowe.

Wygoda i mobilność

Lepsza funkcjonalność pojawiła się w aplikacji razem z jej letnią aktualizacją. Dzięki zmianom podróżni coraz częściej decydują się na spontaniczne przejazdy – bez konieczności wcześniejszego planowania podróży. Albo nie są w stanie dokładnie przewidzieć, co do godziny, swojego wyjazdu. I dlatego nie kupują biletu w kasie z wyprzedzeniem. Pasażerowie nie muszą się też stresować czy zdążą kupić bilet na pociąg, gdy wpadają na przystanek lub dworzec w ostatniej chwili.

Z danych Kolei Śląskich wynika, że udział biletów kupowanych do 15 minut przed odjazdem w sierpniu wyniósł w aplikacji Kaeśka ponad 29%, a we wrześniu niemal 33%. Z czego odsetek biletów kupowanych na 5 i mniej minut przed odjazdem wyniósł odpowiednio niemal 9 i ponad 10%.

Kaeśka ułatwia planowanie podróży – bilety możemy kupić nawet 14 dni wcześniej – a przy tym pozwala reagować na zmiany planów niemal w czasie rzeczywistym. Dzięki temu coraz więcej osób kupuje bilety tuż przed wejściem do pociąg – wyjaśnia Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Setki tysięcy sprzedanych biletów

Gdy coraz częściej ludzie kupują bilety na pociąg w ostatniej chwili, to zapewne wzrośnie grupa odbiorców aplikacji KŚ. Kaeśka zresztą stale zyskuje nowych użytkowników. Od początku roku narzędzie to pasażerowie pobrali ponad 80 tys. razy, a liczba założonych kont przekroczyła 54 tys. Łącznie za pośrednictwem aplikacji pasażerowie kupili już niemal 630 tys. biletów. Coraz więcej osób korzysta też z nowych funkcji. Należą do nich subskrypcje biletów okresowych, zwroty, generowanie faktur, jak również sprawdzania frekwencji w pociągach.

Naszym celem jest, by podróż koleją była komfortowa i intuicyjna. Dlatego nie tylko inwestujemy w nowoczesny tabor, ale też w rozwój cyfrowych narzędzi, które odpowiadają na potrzeby współczesnych pasażerów – podkreśla Tomasz Niedziela, wiceprezes Kolei Śląskich ds. handlowych.

Z Kaeśką taniej

Aplikacja zadebiutowała na początku tego roku jako nowy kanał sprzedaży biletów Kolei Śląskich. I systematycznie zyskuje na popularności. Pasażerowie korzystający z aplikacji Kaeśka otrzymują stałą 10% zniżkę na bilety jednorazowe, miesięczne oraz wybrane oferty specjalne. Aplikację można bezpłatnie pobrać ze sklepów Google Play i App Store.

 

Podobne artykuły