PKP Intercity podpisało umowy na dostawę nowego systemu sprzedaży biletów. Oznacza to, że wielkimi krokami zbliża się kres przestarzałego już Kursu’90.
Przewoźnik dalekobieżny od dłuższego czasu wskazuje, że liczy na coraz większe zainteresowanie sprzedaży biletów poprzez kanały zdalne. W tym celu PKP Intercity chce wymienić już przestarzały system sprzedaży biletów, który opiera się na archaicznym systemie Kurs 90. Dzisiaj PKP Intercity podpisało z PKP Informatyką w tym celu trzy umowy.
Zarówno zamawiający, czyli PKP Intercity bardzo precyzyjnie określiła swoje oczekiwania i do tego trudnego zadania zgłosiła się spółka PKP Informatyka. Dziś jest taki moment kiedy te trzy umowy na bardzo duże kwoty zostaną podpisane, a najbliższe miesiące łącznie z rokiem 2024 będzie finałem kiedy każdy z elementów opisane w tych umowach będzie zrealizowane – powiedział Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP S.A.
Jak poinformował Tomasz Gontarz, to nie będzie kolejna nakładka na istniejący system, lecz wymiana całego centralnego systemu sprzedaży, w biletomatach, kasach, a także w sprzedaży elektronicznej, gdzie zostanie wprowadzony system e-IC 2.0.
Takie trzy duże projekty są dużym wyzwaniem dla Spółki. Przez te trzy lata zbudowaliśmy bardzo duże zaufanie wśród naszych klientów. Wiemy, że to dla nas także duża szansa rozwoju, zmiany technologii. Zdajemy sobie sprawę jak trudno było dojść, aby zapadła taka decyzja – stwierdził Tadeusz Turzyński, Prezes Zarządu PKP Informatyka.
PKP Intercity podpisało trzy umowy. Pierwsza dotyczy wdrożenia systemu e-IC 2.0., druga licencji na nowy system, a trzecia z kolei systemu rezerwacyjnego, która obejmie wszystkie procesy związane z rezerwacją miejsc w pociągu. Wartość wszystkich umów to 143 mln zł brutto.
Wszyscy nasi poprzednicy o tym mówili, wielu próbowało, a nam obecnym Zarządom PKP Intercity i PKP Informatyki w końcu się udało. Budujemy nowoczesny system sprzedaży dla PKP Intercity. To dla mnie wyjątkowa chwila, ponieważ przychodząc do Zarządu PKP Intercity był to dla mnie priorytet. System sprzedaży, który obecnie był przedmiotem krytyki co do wydajności, co do archaicznych rozwiązań informatycznych, a dzisiaj można powiedzieć, że robimy rewolucję kompleksową – stwierdził Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.
Nowy system ma także umożliwić graficzną rezerwację miejsc na wszystkie pociągi przewoźnika. Dodatkowo, ma pozwolić na rozwój dynamicznego cennika.
Nowoczesny system sprzedaży pozwoli lepiej zintegrować się z zagranicznymi przewoźnikami, nowe funkcjonalności np. graficzne rezerwacje miejsc w każdym składzie. Te umowy pozwolą nam rozbudować nasz system dynamicznych cen co pozwoli nam jeszcze bardziej prowadzić agresywną politykę cenową wobec naszej konkurencji – dodał Tomasz Gontarz.
Nowy system internetowej sprzedaży powinien zostać wprowadzony jeszcze w okolicach września 2023 roku. Cały centralny system powinien zostać wdrożony w 2024 roku.