Alstom z sukcesem kończy modernizację pociągów Pendolino należących do Avanti West Coast o wartości 117 milionów funtów, poprawiając komfort pasażerów i promując zrównoważony transport kolejowy.
Alstom, globalny lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, zakończył największą modernizację taboru kolejowego w Wielkiej Brytanii.
Program modernizacji, wart 117 milionów funtów, obejmował pociągi klasy 390 Pendolino należące do Avanti West Coast.
Projekt zakończył się wyjazdem ostatniego zmodernizowanego pociągu z zakładu Alstom w Widnes 24 czerwca 2024 roku, co stanowi ważny kamień milowy w historii brytyjskiej kolei.
Zwiększony komfort pasażerów
Szeroko zakrojona modernizacja odnowiła 574 wagony, osiągając tempo jednego pociągu co dwa tygodnie.
Korzyści dla pasażerów obejmują 25 000 nowych ergonomicznych foteli w klasie standard, przekształcenie jednego wagonu klasy pierwszej na dodatkowe miejsca w klasie standard, co daje ponad 2000 dodatkowych miejsc oraz wprowadzenie nowego sklepu na pokładzie.
Inne modernizacje to lepsze oświetlenie, odnowione siedzenia, dodatkowe miejsce na bagaż i nowoczesne ekrany informacyjne dla pasażerów.
Zaangażowanie w zrównoważony rozwój
Peter Broadley, dyrektor zarządzający usługami Alstom w Wielkiej Brytanii i Irlandii, podkreślił znaczenie tego projektu dla zrównoważonego transportu w Wielkiej Brytanii.
Zakończenie przez Alstom największej modernizacji taboru w Wielkiej Brytanii pokazuje nasze zaangażowanie w poprawę jakości podróży dla pasażerów, jednocześnie wspierając zrównoważony rozwój kolei – powiedział Broadley
Projekt modernizacji, wspierający około 100 miejsc pracy w zakładzie Alstom w Widnes, koncentrował się na zasadach cyfrowych i zrównoważonych praktykach.
Nowe dywany z brytyjskiej wełny, odnowione toalety i gniazdka zasilania przy każdym siedzeniu podkreślają ekologiczne podejście.
Współpraca branżowa
Projekt był wynikiem współpracy Alstom, Avanti West Coast, Angel Trains i brytyjskiego łańcucha dostaw. Andy Mellors, dyrektor zarządzający Avanti West Coast, pochwalił ulepszenia pociągów Pendolino, zwracając uwagę na znaczne poprawy w komforcie pasażerów i łączności.
Angel Trains, który sfinansował 80% inwestycji, ogłosił również sponsorowanie dwóch praktykantów w zakładzie Alstom w Widnes, co odzwierciedla ich zaangażowanie w rozwój talentów w branży.
Ostatni zmodernizowany pociąg Pendolino, numer 390020, rozpoczął służbę 24 czerwca, obsługując kurs o godzinie 08:43 z Liverpool Lime Street do London Euston.
Zakończenie projektu oznacza nowy rozdział dla brytyjskiej kolei, promując wygodną i zrównoważoną podróż dla wszystkich pasażerów.