Strona główna » Wiadomości » Wydarzenia i targi » 753 nieprawidłowości

753 nieprawidłowości w wyniku kontroli UTK

Urząd Transportu Kolejowego w dniach 6-16 marca 2012 roku przeprowadził kontrolę w związku z katastrofą pod Szczekocinami. Kontrolę przeprowadzało 48 kontrolerów, którzy sprawdzili 33 stacje kolejowe, 37 pociągów i 45 posterunków technicznych. W wyniku kontroli stwierdzono 753 przypadki nieprawidłowości, wydano 61 zaleceń pokontrolnych obejmujących wszystkie stwierdzone naruszenia oraz wydano 1 decyzję w sprawie rażącego naruszenia zasad bezpieczeństwa.
Zakresem kontroli objęte zostały między innymi następujące aspekty bezpieczeństwa oraz zagadnienia z nimi związane takie jak:
•    obsługa i eksploatacja urządzeń czujności (w trakcie jazd kontrolnych w kabinach pojazdów trakcyjnych) oraz wyposażenie drużyn trakcyjnych w aktualny służbowy rozkład jazdy pociągów oraz wykaz ostrzeżeń stałych (WOS),
•    czas pracy pracowników drużyn trakcyjnych w przyjętym okresie rozliczeniowym w aspekcie przestrzegania w tym zakresie opracowanych harmonogramów pracy oraz systemu równoważnego norm czasu pracy, zgodnie z postanowieniami Kodeksu Pracy, regulaminów pracy i innych regulacji prawnych w tym zakresie,
•    przeprowadzanie szkoleń okresowych pracowników drużyn trakcyjnych w 2011 roku oraz plan szkoleń okresowych na rok 2012,
•    realizacja wdrożenia rekomendacji bezpieczeństwa Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,
•    aktualność i prawidłowość opracowania oraz stosowania regulaminu technicznego stacji, w szczególności w zakresie zasad i procedur wjazdów i wyjazdów pociągów,
•    zgodność obsad posterunków z zapisami w regulaminach technicznych stacji,
•    przestrzeganie zasad prawidłowego prowadzenia na posterunkach nastawczych ruchu kolejowego, szczególnie w zakresie prowadzenia dokumentacji techniczno – ruchowej (w tym sporządzania i wydawania drużynom trakcyjnym rozkazów szczególnych),
•    wprowadzanie i stosowanie obostrzeń w prowadzeniu ruchu pociągów wynikających z nieprawidłowego działania urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
•    ocena systemu nadzoru i kontroli wewnętrznych zarządcy infrastruktury kolejowej nad działalnością personelu posterunków technicznych stacji, szczególnie posterunków nastawczych,
•    realizacja wdrożenia rekomendacji bezpieczeństwa Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,
•    przeprowadzanie szkoleń okresowych pracowników związanych z prowadzeniem ruchu pociągów (dyżurny ruchu, nastawniczy, zwrotniczy, itd.).{jcomments on}

Podobne artykuły