Strona główna » Wiadomości » Tabor » 20 nowych wagonów PCC Intermodal już na trasie. Kursują do Belgii

20 nowych wagonów PCC Intermodal już na trasie. Kursują do Belgii

Redakcja
Fot. PCC Intermodal

20 nowych wagonów do przewozów kontenerów zasiliło flotę PCC Intermodal. Wszystkie są już na trasach.

A to dopiero początek dostaw. Łącznie Spółka zakontraktowała 150 platform podkontenerowych, w tym: Sggmrss 90′, Sgnss 60′ i Sggrss 80′. Ich pozyskanie było możliwe dzięki skorzystaniu z środków unijnych, w ramach działania 3.2 Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Jak podaje PCC Intermodal kolejne odbiory wagonów, które są produkowane przez Tatravagonka Poprad i Kolovag AD, są planowane jeszcze w tym roku.

Pierwsza wprowadzona do ruchu partia wagonów umożliwiła zwiększenie częstotliwości połączeń operatora na linii między Polską a Belgią z 3 do 5 regularnych pociągów w tygodniu.

Całe zamówienie zostało podzielone na trzy części:

Część 1 obejmuje dostawę 50 sztuk wagonów 60′. Zamówienie to realizowane jest przez słowacką firmę Tatravagonka a.s. Poprad, a jego wartość to 3 835 000 EUR.

Część 2 dotyczy dostawy 40 sztuk wagonów 80′. Dostarczy je bułgarski producent Kolowag AD. Wartość zamówienia to 4 402 000 EUR.

Część 3 natomiast obejmuje dostawę 60 sztuk wagonów 90′. Tu także wybrana została oferta słowackiej firmy Tatravagonka a.s. Wartość tej części to 6 870 000 EUR. To właśnie 20 takich wagonów zostało już dostarczonych do operatora.

Zamówienie obejmuje także opcję na dostawę dodatkowo do 40 sztuk wagonów do przewozu kontenerów.

Firma PCC Intermodal posiada obecnie ponad 700 wagonów. Operator rocznie organizuje ponad 5000 pociągów intermodalnych, pomiędzy portami Gdańsk, Gdynia, Hamburg, Rotterdam, Antwerpia i terminalami intermodalnymi w całej Polsce, a także w ruchu intraeuropejskim, z/do Zagłębia Ruhry (Duisburg), czy Brześcia (granica PL/BY).

Warto przypomnieć, że PCC Intermodal nie jest jedynym beneficjentem unijnych środków, które zostały przeznaczone na zakup wagonów do przewozu kontenerów. Wsparcie na ten cel uzyskali także inni operatorzy, tacy jak: PKP Cargo, Lotos Kolej czy Pol-Miedź Trans. Oprócz wagonów pozyskali oni także nowe lokomotywy. Przetarg PKP Cargo, obejmujący zakup pięciu elektrowozów jest w toku.

Z prognozy przedstawionej przez UTK wynika, że przewozy intermodalne są tym sektorem transportu kolejowego, w którym najbardziej dostrzegalne są trendy wzrostowe. Dlatego też nie powinny dziwić inwestycje w tabor, przystosowany do prowadzenia pociągów kontenerowych. W ocenie UTK to, że przewoźnicy widzą potencjał w transporcie kolejowym, potwierdzają takie inicjatywy jak uruchomienie pierwszego w Polsce toru do załadunku opartego o technologię Modalohr czy projekty badawcze DB Cargo realizowane w Polsce w zakresie budowy wagonu modułowego. W 2020 r. część największych przewoźników, takich jak wspomniane PKP Cargo czy Lotos podpisało umowy w zakresie kupna wagonów platform. Część z nich została już dostarczona.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x