Polityka Przewozy pasażerskie Wiadomości Wydarzenia

“Solidarność” apeluje w sprawie Przewozów Regionalnych

“Solidarność” apeluje w sprawie Przewozów Regionalnych Fot. Przewozy Regionalne

Solidarność” protestuje przeciwko polityce transportowej marszałka województwa dolnośląskiego, która polega na preferowaniu Kolei Dolnośląskich kosztem Przewozów Regionalnych.

 

Wiesław Natanek, przewodniczący Organizacji Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność” przy Oddziale Dolnośląskim Przewozów Regionalnych, wystosował apel do posłów, senatorów i radnych z województwa, w którym opisał trudną sytuację przedsiębiorstwa spowodowaną przez politykę urzędu marszałkowskiego. I poprosił ich o pomoc w rozwiązaniu problemu.

– W naszej ocenie polityka transportowa prowadzona przez Pana Marszałka nosi wszelkie znamiona nierównego traktowania przewoźników i rugowania spółki “Przewozy Regionalne Spółka z o.o.” na rzecz “Kolei Dolnośląskich S.A.” – stwierdza Wiesław Natanek. Przewodniczący „Solidarności” wskazuje, że w latach 2014-2016 o 30% skurczyły się połączenia kolejowe w województwie przekazywane Przewozom Regionalnym.

– Odbierane są przede wszystkim główne trasy przewozowe – np. Wrocław – Jelenia Góra czy wcześniej Wrocław – Legnica. W najbliższych latach planuje Pan Marszałek dalsze ograniczenia – w roku 2018 praca Przewozów Regionalnych ma spaść o ok. 1/4, a w roku 2020 o dalsze 30%. Kolejne lata to wielka niewiadoma, bowiem Pan Marszałek nie zadeklarował żadnych zadań transportowych dla Przewozów Regionalnych – w przeciwieństwie do Kolei Dolnośląskich, które otrzymały gwarancję przewozów aż do roku 2022 włącznie – argumentuje Natanek.

Szef „Solidarności” nie ma złudzeń, że taka polityka „zmierza to krok po kroku do wyeliminowania Przewozów Regionalnych z rynku dolnośląskiego”. I wyjaśnia, że pierwszym etapem tego procesu jest przekazanie w grudniu tego roku Kolejom Dolnośląskim prawie całych przewozów na trasie Wrocław – Międzylesie. Spowoduje to zwolnienie około 40 maszynistów i kierowników pociągów PR zatrudnionych w Kłodzku. – Ich jedyna “wina” polega na tym, że są pracownikami sekowanych Przewozów Regionalnych, a nie hołubionych przez Zarząd Województwa Kolei Dolnośląskich – podnosi Wiesław Natanek.

I z tych powodów „Solidarność” apeluje do władz wojewódzkich o zaprzestanie działań zmierzających do wyrugowania z rynku PR. – Wnioskujemy jednocześnie o pozostawienie połączeń na trasie Wrocław – Międzylesie w obsłudze Przewozów Regionalnych, co pozwoli ich pracownikom dalej pełnić szczytną kolejarską służbę oraz zapewni spokojny byt im oraz ich rodzinom – stwierdził w apelu związku przewodniczący Natanek.

 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Kongres Rozwoju TransportuIV Kongres Rozwoju Transportu

6 listopada 2017 r., DoubleTree by Hilton Łódź

Tegoroczna, czwarta już edycja odbywa się pod hasłem przewodnim “Centralny Port Komunikacyjny(m) sercem Polski?

Gościem honorowym wydarzenia będzie Mikołaj Wild – pełnomocnik rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Kongres Rozwoju Transportu to jedno z największych niezależnych wydarzeń związanych z sektorem transportowym. Gromadzi przedstawicieli władzy centralnej, największe firmy branżowe oraz liczne grono ekspertów i obserwatorów rynku.

Bądź z nami 6 listopada 2017 r. w Łodzi i sprawdź, co słychać w branży!

www.kolejnazmiany.pl