Kolej jest dla ludzi Przewozy pasażerskie

Rekordy PKP Intercity i drugi rok z rzędu z dodatnim wynikiem finansowym

Rekordy PKP Intercity i drugi rok z rzędu z dodatnim wynikiem finansowym fot. PKP Intercity

2017 rok był dla PKP Intercity czasem intensywnej i owocnej pracy. Spółka odnotowała m.in. dodatni wynik finansowy w wysokości 270 mln zł.

  PKP Intercity może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami za rok 2017. Oprócz dodatniego wyniku finansowego w wysokości 270 mln zł (dodatni drugi raz z rzędu po latach strat) Spółka wypracowała sobie m.in. o 4,3 mln więcej pasażerów niż w roku 2016 (42,8 mln osób). Co jeszcze można wypunktować w wynikach Spółki?

 Przewoźnik ogłosił program inwestycyjny „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Jest to największy taki program w historii Spółki. #Kolej Dużych Inwestycji – podsumowanie 2017 roku oraz plany Spółki na najbliższy czas przedstawił niedawno dla portalu NaKolei.pl Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity (o czym możemy przeczytać TUTAJ).

PKP Intercity zaktualizowała strategię taborową na lata 2016 – 2020 z perspektywą do 2023 r. Modernizując i kupując nowe pociągi, zainwestuje 7 mld zł w komfort pasażerów. To największy program inwestycyjny w historii spółki. – dodaje Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

PKP Intercity dba o potrzeby wszystkich pasażerów. Wprowadzono specjalne procedury w kwestii pomocy w podróżowaniu osób niepełnosprawnych. W 2017 r. wśród 42,8 mln osób Spółka przewiozła 726,7 tys. pasażerów z niepełnosprawnościami. Spółka nawiązała współpracę z Fundacją Integracja.

Pociągi przewoźnika osiągnęły w 2017 roku 10, 4 mln paseżerokilometrów (paskm), w porównaniu z 9, 5 mln paskm w roku 2016. Fitch Rating podniósł długoterminowy rating dla spółki w walucie krajowej i obcej do BBB+. Podniesiony został także długoterminowy rating krajowy z A+ do AA. Jak dodaje PKP Intercity perspektywa ratingów jest stabilna. Wśród nowości dobrze przyjętych przez podróżnych znalazły się takie udogodnienia jak internetowy zakup biletów na połączenia z przesiadką, skrócenie nocnej przerwy technologicznej w internetowym systemie sprzedaży. Od września funkcjonuje pakiet Podróżnika, którego Spółka jest istotną częścią. Podróżni mogą zakupić bilety kilku przewoźników na jednym blankiecie. 

Kto i gdzie najczęściej podróżował pociągami przewoźnika?

W 2017 r. z usług PKP Intercity skorzystało o 30% więcej rodzin, 17% więcej seniorówi 7% więcej studentów  niż w roku 2016. Najpopularniejszymi połączeniami były przejazdy z Krakowa, Trójmiasta, Poznania, Białegostoku i Katowic do Warszawy. Największe wzrosty liczby pasażerów odnotowano na trasach: Kraków-Przemyśl (93%), Kraków-Rzeszów (61%), Białystok-Warszawa (43%), Olsztyn-Warszawa (32%). Pasażerowie mogą skorzystać z dodatkowych połączeń z Krakowa do Pragi, czy do Kowla i Kijowa. W 2017 r. 41% biletów zakupiono zdalnie, to więcej niż analogicznie w roku ubiegłym.

#Kolej Dużych Inwestycji – podsumowanie 2017 roku oraz plany Spółki na najbliższy czas przedstawił niedawno dla portalu NaKolei.pl Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity (o czym możemy przeczytać TUTAJ).

PKP Intercity zaktualizowała strategię taborową na lata 2016 – 2020 z perspektywą do 2023 r. Modernizując i kupując nowe pociągi, zainwestuje 7 mld zł w komfort pasażerów. To największy program inwestycyjny w historii spółki. – dodaje Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Więcej na ten temat na stronie przewoźnika oraz w specjalnym podsumowaniu 2017 roku przez prezesa Spółki Marka Chraniuka dla portalu NaKolei.pl (materiał w poniższym linku: http://www.nakolei.pl/kolej-duzych-inwestycji-marek-chraniuk-prezes-pkp-intercity-podsumowuje-2017-dla-spolki/