Strona główna » Wiadomości » Raport z prac na Rail Baltica

Raport z prac na Rail Baltica

Redakcja

Pełną parą trwają prace przy modernizacji polskiego odcinka międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica między stacjami Sadowne i Czyżew.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe  informują, że w pierwszej kolejności zdemontowana została sieć trakcyjna nad jednym torem oraz słupy i tory na stacji Małkinia. Przebudowana będzie też kompleksowo stacja Czyżew oraz przystanki: Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka oraz Szulborze Koty, gdzie trwa już rozbiórka peronów. Ponadto jeszcze w tym roku rozpocznie się przebudowa torów od stacji Sadowne do stacji Czyżew, a wykonawca zgromadził na placu budowy 70 km nowych torów.

Ponadto wybudowanych zostanie 9 nowych bezkolizyjnych skrzyżowań, z czego 8 na odcinku Warszawa – Sadowne oraz 1 w Małkini i zmodernizowanych 11 przejazdów kolejowo – drogowych. Wybudowane zostaną też trzy przejścia pod torami.

Umowa przewiduje też  przebudowę trzech mostów, w tym prawie 300-metrowego mostu na Bugu i wiaduktu kolejowego. zainstalowane zostaną również nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Całość zadania ma kosztować ponad 640 mln zł.

Natomiast w przyszłym roku PKP PLK mają ogłosić przetarg na modernizację odcinka Rail Baltica między Czyżewem a Białymstokiem o wartości około 1,6 mld zł. Ogółem na całej trasie Warszawą – Białymstok zmodernizowane zostaną  34 przystanki, 10 stacji, 17 wiaduktów kolejowych, 14 mostów, 33 przejazdy. Efektem prac będzie przyspieszenie ruchu pociągów do 160 km/h i dzięki temu czas podróży między Białymstokiem w Warszawą będzie wynosił mniej niż 2 godziny.

W planach PKP PLK jest też modernizacja kolejnych odcinków E75: Białegostoku – Ełk i Ełk – Trakiszki (granica państwa), ale najpierw musi zostać wykonana dokumentacja przedprojektowa.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x