Infrastruktura Przewozy pasażerskie Przewozy towarowe Wiadomości

Prace na linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza

Prace na linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza Fot. PKP PLK

Kolejarze wykorzystują dobrą pogodę i przyspieszają prace na terenie Rybnickiego Okręgu Węglowego.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że wykonawca zdemontował już 20 km szybi 32 km sieci trakcyjnej między stacjami Chybie – Żory, Rybnik – Sumina oraz na stacjach w Rybniku i Żorach. Ponadto zakończono wbijanie pali pod nowe słupy sieci trakcyjnej na odcinku Warszowice – Żory.

Trwa też przebudowa 35 obiektów inżynieryjnych na odcinku Chybie – Żory, m.in. zabezpieczanie antykorozyjne obiektów i wzmacnianie podpór. W prace zaangażowanych jest około 200 osób oraz ponad 70 maszyn,  w tym trzy pociągi sieciowe i ciężki dźwig. Zgromadzono też już część potrzebnych urządzeń i materiałów, m.in. 129 nowych rozjazdów, 187 km szyn i 163 tys. podkładów.

Umowa warta 370mln zł przewiduje też przebudowę pięciu stacji: Nędza, Sumina, Rybnik, Rybnik Gotartowie, Żory oraz przystanków osobowych: Nędza Wieś, Szymocice, Górki Śląskie, Szczejkowice, Rybnik Piaski. Modernizacja obejmuje też urządzenia sterowania ruchem kolejowym i 20 przejazdów kolejowo – drogowych, co zwiększy poziom bezpieczeństwa.

Ogółem modernizacja obejmie. 60 km linii kolejowej oraz 91 obiektów inżynieryjnych, m.in. dwa ponad stumetrowe mosty nad rzeką Nacyną w Rybniku (128m) i Wisłą w gminie Strumień (105 m).

Efektem prac ma być zwiększenie przepustowości na liniach kolejowych Rybnickiego Okręgu Węglowego, ważnego fragmentu południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego.