Strona główna » Wiadomości » Postęp prac na trasie z Lublina do Stalowej Woli

Postęp prac na trasie z Lublina do Stalowej Woli

Redakcja

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapewniał w Stalowej Woli, że rozwój infrastruktury kolejowej to jeden z priorytetów rządu.

 

– Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna, w każdej części naszego kraju. Polska jest jedna, wierzymy, że tak samo ważne są inwestycje w infrastrukturę w dużych miastach, jak i w mniejszych. Konsekwentnie realizujemy Krajowy Program Kolejowy, dzięki któremu zmienia się oblicze transportu kolejowego w Polsce. Stalowa Wola zyska także dzięki Programowi Inwestycji Dworcowych – powiedział Andrzej Adamczyk.

I wskazywał, że trzeba nadrabiać wieloletnie zaległości. – Rozwijamy infrastrukturę komunikacyjną w regionach, które były poza zainteresowaniem poprzednich ekip rządowych. Dzisiaj Podkarpacie, Lubelszczyzna, Podlaskie, Warmińsko-Mazurskie, Zachodniopomorskie to wielkie place budowy – argumentował Adamczyk.

Minister zapoznał się z postępami prac przy modernizacji linii kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola/ Rozwadów. Modernizacja ma kosztować prawie 370 mln zł i potrwa do drugiej połowy 2019 roku. Zakres prac obejmuje elektryfikację linii na odcinku 105 km i jest to pierwsza tak duża elektryfikacja linii kolejowej od 30 lat. To spowoduje, że pociągi na trasie Lublin – Stalowa Wola będą mogły jeździć 120 km/h, a pokonane tej trasy zajmie godzinę i 25 minut, a więc o 20 minut mniej niż teraz.

 

Co zrobiono i co zostało

PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że w czerwcu ruszy kolejny etap przebudowy stacji Stalowa Wola Rozwadów, chodzi o wymianę torów i rozjazdów, sieci trakcyjnej. Komfortową obsługę podróżnych zapewnią nowe perony, które obecnie zyskują elementy małej architektury, w tym ławki, oznakowanie, oświetlenie oraz nagłośnienie.

Natomiast między Lublinem a Lublinem Zemborzycami zbudowany jest już jeden tor i trwają prace na drugim, kończy się też wymiana sieci trakcyjnej. Do półmetka zbliża się modernizacja odcinka Lublin Zemborzyce – Kraśnik, której ukończenie zaplanowano na 1 września br.

Na odcinku od stacji Lublin Zemborzyce do stacji Wilkołaz oczyszczono istniejący tłuczeń na 24 km torów, wymieniono 4 km szyn i podkładów na odcinku Lublin Zemborzyce – Majdan.

 

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x