Infrastruktura Przewozy pasażerskie Wiadomości

Pociągi wróciły na CMK

Pociągi wróciły na CMK Fot. PKP PLK

Zgodnie z zapowiedziami PKP Polskich Linii Kolejowych, dzisiaj pociągi wróciły na zamknięty wcześniej odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej.

 

To oznacza, że nie ma już potrzeby korzystania z objazdów przez składy kursujące w kierunku Krakowa, Katowic i Wrocławia.

– Sprawnie przeprowadzone prace na Centralnej Magistrali Kolejowej pozwolą na wygodniejsze i szybsze połączenia między kluczowymi ośrodkami w kraju. W przyszłości pozwolą na podniesienie prędkości na modernizowanym odcinku nawet do 230 km/h. Pasażerowie zyskają nie tylko wyższy komfort podróży po CMK, ale także lepszą jakość obsługi na stacji Włoszczowa Północna – stwierdził Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

CMK była zamknięta od 10 lipca i w ciągu miesiąca wybudowano nowy posterunek techniczny w Pilichowicach, zamontowano 34 rozjazdy, wymieniono prawie 50 km sieci trakcyjnej – najwięcej na odcinku Idzikowice – Opoczno Południowe – Olszamowice (36 km).

– Czasowe zamknięcie odcinka Opoczno Południowe – Knapówka /Włoszczowa pozwoliło na znaczne przyspieszenie prac. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szukają optymalnych rozwiązań organizacji robót, by szybko i sprawnie prowadzić projekty inwestycyjne oraz maksymalnie ograniczać zmiany w rozkładzie jazdy. Zależy nam, by pasażerowie, którzy coraz częściej podróżują koleją, nadal korzystali z pociągów – ocenił Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Przystanek techniczny w Pilichowicach podzielił szlak Opoczno Południowe – Olszamowice na dwa odcinki, co spowodowało zwiększenie przepustowości linii. Zapewniona jest także sprawniejsza obsługa składów w sytuacjach zamknięcia jednego z torów. Zabudowane 4 rozjazdy mają takie parametry, które pozwolą w przyszłości na przejazd pociągów nawet z prędkością 230 km/h.

PLK zgodnie z harmonogramem prowadzą na Centralnej Magistrali Kolejowej pięć projektów: modernizacje stacji Olszamowice i Włoszczowa Północ, prace przy budowie posterunku w Pilichowicach oraz wymianę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice – Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Większość robót była i jest realizowana bez ograniczeń w ruchu pociągów. Poziom zaawansowania wszystkich zadań zbliża się do 70 procent.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Kongres Rozwoju TransportuIV Kongres Rozwoju Transportu

6 listopada 2017 r., DoubleTree by Hilton Łódź

Tegoroczna, czwarta już edycja odbywa się pod hasłem przewodnim “Centralny Port Komunikacyjny(m) sercem Polski?

Gościem honorowym wydarzenia będzie Mikołaj Wild – pełnomocnik rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Kongres Rozwoju Transportu to jedno z największych niezależnych wydarzeń związanych z sektorem transportowym. Gromadzi przedstawicieli władzy centralnej, największe firmy branżowe oraz liczne grono ekspertów i obserwatorów rynku.

Bądź z nami 6 listopada 2017 r. w Łodzi i sprawdź, co słychać w branży!

www.kolejnazmiany.pl