KDP Kolej na świecie Tabor
Partnerzy działu

KDP

KDP · aktualności · prace studialne · przetargi. Na portalu NaKolei.pl publikujemy najnowsze informacje związane z: KDP.

Po pięciu latach prac projektowych Siemens prezentuje nową generację pociągu Velaro Novo

Po pięciu latach prac projektowych Siemens prezentuje nową generację pociągu Velaro Novo fot. Siemens

Velaro Novo to kolejna generacja pociągu produkcji Siemensa. Firma pracowała nad nim 5 lat. Na trasy komercyjne ma wyjechać w 2023 roku.

Siemens od kwietnia br. testuje nową generację pociągu Velaro Novo. To kolejna, po czterech dotychczasowych generacjach, odsłona nowoczesnego składu przystosowanego do dużych prędkości. Jego prędkość ma osiągać od 250 do 360 km/h. Po pięciu latach prac, producent zaprezentował właśnie swoje nowe, kolejowe dziecko.

Nowe pociągi Velaro Novo mają kursować na trasach komercyjnych na całym świecie w roku 2023. Dotąd z czterech poprzednich generacji pojazdów Velaro korzystali i korzystają przewoźnicy kolejowi m.in. w Niemczech, Holandii, Belgii, Szwajcarii, Hiszpanii, Francji, Chin, Rosji, Wielkiej Brytanii i Turcji. Na trasach pociągi Velaro pojawiły się w 2000 roku. W Niemczech jeżdżą w barwach Deutsche Bahn AG z oznaczeniem ICE 3 (seria 407).

Jak powiedziała Sabrina Soussan, prezes w Siemens Mobility Division: – Platforma charakteryzuje sie niskim poborem energii i niskimi kosztami prac naprawczych, a jednocześnie zapewnia maksymalną dostępność i niezawodność. Pojazd testowy, zintegrowany z ICE S i obsługiwany przez DB Systemtechnik, jest obecnie testowany na różnych trasach w Niemczech.

Charakterystyka pojazdu

Pociąg nowej generacji Velaro zużywa o 30% mniej energii niż skład IV generacji podczas rozpędzania się do 300 km/h. To duża oszczędność dwutlenku węgla (1.375 ton rocznie). W porównaniu do poprzedniego pojazdu z rodziny Velaro, jest o 15% lżejszy i posiada 10% więcej miejsc dla pasażerów.

Szczegóły dot. pociągu znajdują się na stronie Siemens Mobility.