Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » PKP PLK zmodernizują aż 182 przejazdy kolejowo – drogowe w Polsce

PKP PLK zmodernizują aż 182 przejazdy kolejowo – drogowe w Polsce

Katarzyna Kątna

Na mocy podpisanych przez PKP PLK S.A. umów remont przejdą 182 przejazdy kolejowo – drogowe na 73 liniach kolejowych w całym kraju.

Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz likwidacja ograniczeń prędkości – to efekty modernizacji  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś umowy na realizację prac w ramach projektu wartego 256,7 mln zł. Działania na przejazdach odbędą się w formule „projektuj i buduj”. Ich realizacja to lata 2017 – 2020.

Dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na przeprowadzenie prac na 182 przejazdach kolejowo – drogowych. Są one rozlokowane na 73 liniach kolejowych w Polsce. Prawie na wszystkich przejazdach (132 przejazdy) dodatkowo wymieniona zostanie nawierzchnia drogowa. Prace, które zostaną wszczete na mocy dzisiejszych umów to koszt 241 mln zł. Projekt (budowa i nadzór) będzie podzielony na 5 zadań. Najwięcej przejazdów, które wpisały się w zadanie znajduje się w województwie mazowieckim. Jest to 21 obiektów. 20 przejazdów z ogółu modernizowanych to te w woj. dolnośląskim, a 18 w małopolskim.

PLK realizuje projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” w ramach jeszcze większego zadania „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami” zapisanego w Krajowym Programie Kolejowym. Całość prac projektowych to koszt 650 mln zł.

Aż 121 przejazdów i przejść zostanie uposażonych w dodatkowe urządzenia sygnalizacyjne, takie jak rogatki i sygnalizatory świetlne (w tym półrogatki i sygnalizacja na 2 przejściach przez tory dla pieszych). Dotychczas na 61 przejazdach znajdowały się przestarzałe, zużyte już urządzenia. Teraz zostaną zastapione zupełnie nowym sprzętem.

PLK w ramach inwestycji zmodernizują m.in.:

  • 11 przejazdów na linii nr 26 z Radomia do Łukowa,
  • 10 przejazdów na trasie Katowice – Legnica,
  • 9 przejazdów na linii nr 7 z Warszawy do Dorohuska (przez Lublin),
  • 6 przejazdów na linii nr 27 z Nasielska do Torunia,
  • 6 przejazdów na linii nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim.

W efekcie przejazdy mają być bezpieczniejsze, ułatwiać sprawne przemieszczanie się łącząc poszczególne regiony, a także budować konkurencyjność polskiej kolei na tle innych krajów. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x