Przewozy pasażerskie Tabor Wiadomości
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-pkpintercity

Pierwszy Link dla PolRegio

Pierwszy Link dla PolRegio Fot. PolRegio

Przewozy Regionalne odebrały pierwszy pociąg Link, jaki dla przewoźnika wyprodukowała Pesa. Ceremonia miała miejsce na Dworcu Wileńskim w Warszawie.

 

Dwuczłonowy spalinowy pociąg z logo PolRegio wyjechał na tory i to pierwszy z nowych zakupów największego polskiego pasażerskiego przewoźnika kolejowego. PolRegio w pierwszej partii otrzyma trzy takie pociągi, ale przewoźnik skorzysta też z opcji zakupu dwóch kolejnych pociągów. – Warto dodać, że jako pierwszy regionalny przewoźnik będziemy posiadać pociągi z dedykowanymi strefami dla najmłodszych pasażerów, którzy dopiero zaczynają przygodę z koleją – powiedział Krzysztof Zgorzelski, prezes PolRegio.

Czwartkowa uroczystość była ważna także dla bydgoskiej Pesy. – Największy polski producent taboru szynowego przekazuje pierwszy z nowoczesnych składów z rodziny Link największemu polskiemu przewoźnikowi pasażerskiemu. Jestem przekonany, że ten nowoczesny produkt, eksploatowany już w kilku regionach naszego kraju, w Czechach i Niemczech (gdzie dostał homologację jako pierwszy pojazd szynowy w historii polskiego przemysłu) znakomicie wpisuje się w misję Przewozów Regionalnych, istniejących po to – jak czytamy na stronie internetowej firmy – „aby ludzie w Polsce mogli każdego dnia wygodnie i sprawnie przemieszczać się i swobodnie realizować swoje plany”. Włączenie do eksploatacji Linków na pewno będzie temu dziełu służyć – powiedział Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy. -To nie pierwsze i wierzę, że nie ostatnie nasze wspólne przedsięwzięcie zmieniające jakość na polskich torach. Cieszę się, że dla przewoźnika służącego rocznie 80 milionom pasażerów, jesteśmy partnerem w konsekwentnej realizacji wizji rozwoju – dodał Zaboklicki.

Z kolei Agencja Rozwoju Przemysłu, większościowy udziałowiec Przewozów Regionalnych, jest zadowolona z tej inwestycji, gdyż to pokazuje, że spółka się rozwija. – Zakup pociągów Pesa Link przez PolRegio to kolejny etap skutecznie prowadzonej restrukturyzacji spółki. To najlepszy dowód na to, że firma myśli o dalszym rozwoju i umacnianiu pozycji rynkowej. Wierzę, że docenią to także pasażerowie, którzy korzystają z usług największego w Polsce przewoźnika kolejowego, co przełoży się na wyniki finansowe spółki. ARP jako większościowy udziałowiec, tak jak dotychczas, będzie wspierał spółkę w dalszych działaniach rozwojowych – zadeklarował Marcin Chudziński, prezes ARP.

Krzysztof Zgorzelski dodał, że zakup nowych pociągów i modernizacja części składów to efekt bardzo dobrej kondycji finansowej spółki. – W zeszłym roku po raz pierwszy w swojej 15-letniej historii osiągnęła dodatni wynik finansowy we wszystkich obszarach działalności: 51,2 mln zysku netto, w tym 12,4 mln zł ze sprzedaży, to efekt skutecznie prowadzonej restrukturyzacji firmy – dodał prezes Zgorzelisk. W tym roku planowany zysk ma wynieść 43-44 mln zł zysku.

Dla Wiesława Janczyka, wiceministra finansów inwestycje w tabor to dowód na rozwój gospodarki i kolei. – Nowy Link, od dzisiaj na polskich torach, a niebawem cztery następne, to coraz lepsza jakość i komfort podróżowania w polskich pociągach. Odkąd właścicielem PolRegio stała się ARP, w spółkę wstąpiła energia, która odmieniła jej oblicze. Nie tylko logo czy kolor pociągów uległy zmianom. Pierwszy raz w historii spółka, znana przez lata jako Przewozy Regionalne, odnotowała dodatni wynik finansowy na wszystkich poziomach, a także udźwignęła największą operację logistyczną w polskim transporcie, jakim były Światowe Dni Młodzieży – powiedział Janczyk.