Działania Ekonomia i rynek Infrastruktura Tabor Wiadomości

Nowa, wyodrębniona spółka Siemens Mobility w Polsce. To krok naprzód w kwestii fuzji Siemensa z Alstomem

Nowa, wyodrębniona spółka Siemens Mobility w Polsce. To krok naprzód w kwestii fuzji Siemensa z Alstomem fot. Siemens

Branża Siemens Mobility wyodrębnia się z firmy Siemens jako nowa spółka. Jej prezesem został Krzysztof Celiński. Dla nowoutworzonej spółki pracuje obecnie ok. 100 osób.

Siemens Mobility występował do niedawna jako branża reprezentująca firmę Siemens. Od dziś, 9 lipca będzie osobną spółką i będzie działać w kilku obszarach – taboru, automatyki kolejowej, serwisu i Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS). Zajmie się doradztwem w kwestii techniki transportu szynowego, drogowego oraz będzie zarządzał działem sprzedaży napędów trakcyjnych. Kapitał zakładowy nowej spółki został ustanowiony na poziomie ponad 9,5 mln złotych.

W ciągu kilkunastu lat dostarczyliśmy na polski rynek m.in. lokomotywy Eurosprinter dla PKP Intercity, lokomotywy Vectron dla DB Cargo Polska, PKP Cargo i Industrial Division, pojazdy Inspiro dla Metra Warszawskiego czy tramwaje Combino do Poznania. Mamy też na swoim koncie duże projekty ITS dla Białegostoku, Warszawy, Rzeszowa, Poznania i Krakowa. Współpracujemy bardzo aktywnie z kilkoma tysiącami rodzimych firm, czego dobrym przykładem jest wspólna realizacja z nowosądeckim Newagiem kontraktów dla warszawskiego i sofijskiego metra na dostawę pojazdów Inspiro – mówi Krzysztof Celiński, obecny prezes Spółki, dotychczasowy dyrektor branży Siemens Mobility.

Spółka zamierza nadal realizować trwające kontrakty i otwiera się na nowe zadania. Jednym z dużych kroków będzie fuzja działów transportowych Siemensa i Alstomu. Jak podano, będzie to umożliwiało zbudowanie większej konkurencyjności w przetargach z CRRC z Chin. Jak pisaliśmy w zeszłym roku, strony miały w kwestii planowanego połączenia problemy z KE. Aby doszło do fuzji na początku 2019 roku Alstom i Siemens złożyły w czerwcu br. odpowiednie dokumenty do Komisji Europejskiej w celu uzyskania zgody na dalsze działanie.

Fuzja może przynieść połączonym podmiotom roczne przychody nawet w wysokości ponad 15 mld EUR. Portfel podmiotu będzie wart ponad 60 mld EUR. Jak dodaje prezes Celiński, spółka będzie skupiać się nadal na zadaniach związanych z innowacyjnymi rozwiązaniami dla kolei i drogownictwa. Rozwijana będzie także cyfryzacja. Jednym z zadań, które realizuje obecnie Siemens jest rozwój systemu zdalnego prowadzenia ruchu pociągów za pośrednictwem chmury obliczeniowej i Internetu Rzeczy (IoT) w Norwegii.