Infrastruktura

Modernizacja przystanków i stacji na linii Sucha Beskidzka-Chabówka

Modernizacja przystanków i stacji na linii Sucha Beskidzka-Chabówka fot. PLK

PKP PLK S.A. informuje o postępie prac na odcinkach Skawina – Sucha Beskidzka i Chabówka – Zakopane. Ogłoszono przetarg na prace na trasie Sucha Beskidzka-Chabówka.

Prace będą zrealizowane w ramach przetargu ,,Prace na odcinku linii kolejowej Sucha Beskidzka – Chabówka”. Zapowiedziano remont siedmiu stacji i przystanków na linii nr 98. Działanie te obejmą perony na obiektach w miejscowościach Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Jordanów, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka. Jednym z ważnych udogodnień na stacji Sucha Beskidzka będzie montaż wind dla osób niepełnosprawnych oraz matek z dziećmi.

Sucha Beskidzka – Chabówka – co zmieni się na linii?

Prócz remontu peronów na stacjach i przystankach dojdzie do wymiany torów na długości ponad 31 km oraz przebudowy kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych – 90 przepustów, 27 mostów i 3 wiaduktów, 46 przejazdów kolejowo-drogowych. W Suchej Beskidzkiej, w Makowie Podhalańskim, w Osielcu, w Jordanowie, w Skawie oraz w Chabówce pojawią się urządzenia samoczynnej sygnalizacji.

Zakończenie wszystkich prac na linii w 2023 r. skróci podróż z Krakowa do Zakopanego o blisko godzinę – z 3 godz.  do nieco ponad 2 godz. Działania na linii nr 98 to ok. 258 mln zł. Całość prac w projekcie „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane” to koszt ponad 930 mln zł netto.