Infrastruktura Kolej na świecie Transport miejski

Metro w Singapurze – największa na świecie autonomiczna linia metra z rozwiązaniami Siemensa

Metro w Singapurze – największa na świecie autonomiczna linia metra z rozwiązaniami Siemensa fot. Siemens

Metro w Singapurze rozbudowuje się. Powstająca linia DTL3  będzie wyposażona w system sygnalizacji od Siemensa. Zamówienie to jest warte ok. 90 mln euro.

Siemens doposaży metro w Singapurze w system sygnalizacji. Dostarczenie systemu kontroli pociągów (CBTC) na dwóch stacjach i jednej zajezdni na linii DTL3 to koszt 90 mln euro. System pojawi się na 2,2 km rozbudowywanej, w pełni autonomicznej linii. Linia DTL3 jest najdłuższą taką linią metra na świecie.

 Prace na linii mają skończyć się do 2024 roku. Projekt wdrażany przez Siemensa, jak powiedział Michael Peter, prezes branży Mobility w Siemens AG, spowoduje, że linia ta będzie bardzo zaawansowana pod kątem technologicznym i będzie przyjmować dziennie ok. pół miliona podróżnych.

Warto zaznaczyć, że nie tylko sekcja linii DTL3 została oddana do użytku przez Siemensa (to miało miejsce w październiku 2017 roku). Mowa również o linii DTL1 i DTL2. Obecnie linia DTL3 jest robudowywana, by finalnie mieć 18 stacji i dodatkową zajezdnię. Poniżej infografika ze szczegółami rozbudowy linii:

Źródło infografiki: Siemens

Siemens odpowiadał za dostarczenie, instalację i odbiór systemu sygnalizacyjnego dla DTL, wraz z technologią kontroli pociągów CBTC dla 34 stacji oraz 92 pojazdów. Całość została oparta na systemie operacyjnym Trainguard. Więcej informacji na stronie https://www.mobility.siemens.pl/