Infrastruktura Przewozy pasażerskie Wiadomości Wydarzenia

Linia Otwock-Lublin. Remont do Lublina się przedłuży?

Linia Otwock-Lublin. Remont do Lublina się przedłuży? Fot. PKP PLK

Istnieje ryzyko, że przedłuży się przebudowa linii kolejowej Otwock – Lublin.

Zakończenie przebudowy linii Otwock-Lublin z opóźnieniem: Tak wynika z  odpowiedzi wiceministra infrastruktury na interpelację posła Marcina Duszka (PiS). Poseł wysłał do ministra interpelację, bo docierały do niego sygnały, że zagrożony jest termin oddania linii nr 7 między Otwockiem a Lublinem. I niestety wiceminister Bittel te obawy potwierdził.

Minister odpowiada

Andrzej Bittel przypomniał, że PKP Polskie Linie Kolejowe zakładają zamknięcie dwutorowe odcinka Pilawa – Lublin z zachowaniem przejezdności najważniejszych stacji. Przy czym to zamknięcie ma potrwać do grudnia 2018 roku. Potem zamknięty będzie odcinek Otwock – Pilawa (od grudnia 2018 roku do grudnia 2019 roku) przy zachowaniu przejezdności stacji Otwock i Pilawa.

Jednak ten harmonogram może być zagrożony z powodu trzymiesięcznego opóźnienia przy podpisywaniu umowy na zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, telekomunikacyjnych i ETCS poziomu 2 z firmą Thales Polska. Opóźnienia wynikały z konieczności rozpatrywania odwołań podmiotów które przegrały przetarg.

Trwają analizy

– Obecnie PKP PLK SA analizuje szczegółowy harmonogram robót przedstawiony przez wybranego wykonawcę. W wyniku weryfikacji harmonogramu możliwe będzie określenie ewentualnego wpływu opóźnienia w podpisaniu ww. kontraktu na terminy zakończenia prac. Mowa o pracach na linii nr 7 na kontraktach dla odcinków Otwock – Pilawa, Pilawa – Dęblin i Dęblin – Lublin. Istnieje ryzyko negatywnego wpływu opóźnienia w podpisaniu umowy na srk na zaplanowane terminy zamknięć torowych oraz na oddawanie poszczególnych faz robót, które są uzależnione od uruchomienia urządzeń srk na odcinku Dęblin – Lublin – tłumaczy Andrzej Bittel. Wiceminister zapewnia że PKP PLK ma podjąć wszelkie działania „w celu minimalizacji ryzyka wystąpienia opóźnień w realizacji prac oraz mobilizacji wykonawców zarówno robót torowych jak i robót w zakresie srk aby dotrzymać terminu wznowienia ruchu na zamkniętych odcinkach od zmiany rozkładu jazdy w grudniu 2018 roku”.

Kontrakty za 25 mld

Wiceminister infrastruktury poinformował, że obecna wartość projektu modernizacji linii Otwock- Lublin wynosi 2,54 mld zł. A wynik taki osiągnięto po uwzględnieniu dotychczas podpisanych umów. Bittel opisał też warunki objazdów po jakich kursują pociągi z Warszawy do Lublin i z powrotem. Otóż składy relacji Warszawa – Lublin kursują objazdem po liniach kolejowych nr 2 oraz 30 przez Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Łuków i Lubartów. – Czas przejazdu pociągów bezpośrednich w ww. relacji przewoźnika PKP Intercity wynosi od 3 do 3 godz. 16 min. Zgodnie z przekazanymi przez PKP PLK SA informacjami, większość występujących opóźnień wynika z konieczności oczekiwania na przejazd pociągów opóźnionych na linii jednotorowej nr 30 – stwierdził A. Bittel. I dodał że przywrócenie kursowania pociągów po linii kolejowej nr 7 nastąpi po zakończeniu zamknięć torowych na odcinku Pilawa – Lublin.