Infrastruktura

Efekt prac na linii E30-w godzinę z Krakowa do Katowic. Są udogodnienia na stacji Jaworzno Szczakowa

Efekt prac na linii E30-w godzinę z Krakowa do Katowic. Są udogodnienia na stacji Jaworzno Szczakowa fot. PLK

Zakończono zasadnicze prace na peronie nr 3 na stacji Jaworzno Szczakowa. PKP PLK prowadzi intensywne prace na trasie E30. Obecnie za 300 mln zł modernizowany jest odcinek z Jaworzna Szczakowej do Trzebini.

Widać już efekty modernizacji na linii Kraków-Katowice. Odcinek po odcinku PKP PLK przybliżają podróżnych do coraz wygodniejszych podróży koleją. Finalnie trasę między Katowicami a Krakowem pociągi będą mogły pokonywać w ok. godzinę. Zarządca infrastruktury zajmuje się obecnie pracami na odcinku Jaworzno Szczakowa-Trzebinia. Prowadzona jest przebudowa stacji i przystanków osobowych, wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Działania te mają zwiększyć komfort i bezpieczeństwo podróży oraz poprawę przewozu towarów w regionie i na trasie międzynarodowego połączenia, Niemcy – Polska – Ukraina od Zgorzelca po Przemyśl.

Peron nr 3 na stacji w Jaworznie Szczakowej jest wyższy, posiada wiatę, nowe oświetlenie, ławki, czytelne oznakowanie czy gabloty informacyjne. Podłączona jest informacja głosowa. Dojść na peron można podziemnym przejściem. Prace w tym obiekcie jeszcze się kończą. Pasażerowie w tym roku będą mogli skorzystać z 2 wind – od strony miasta i na peron. Stacja posiada LCS z nowymi pomieszczeniami i systemami dla większego komfortu pracy dyżurnych ruchu.

Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych w Jaworznie w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka oraz w Balinie. Bezkolizyjne obiekty zwiększą poziom bezpieczeństwa, gdyż zastąpią przejazdy kolejowo – drogowe.

Na stacji Jaworzno Ciężkowice trwa budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu. Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dla pieszych. Prace na tym odcinku obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiekty inżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo – drogowe.
Przystanki w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Zakończenie prac na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia  planowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 mln zł netto. Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r.