Ekonomia i rynek Przewozy pasażerskie Wiadomości

Dobry rok dla Kolei Wielkopolskich

Dobry rok dla Kolei Wielkopolskich fot. Koleje Wielkopolskie

Poprzedni rok okazał się, mimo wielu problemów, bardzo udany dla Kolei Wielkopolskich.

 

Przewoźnik poinformował, że z jego usług skorzystało w 2017 roku znowu ponad 8 milionów pasażerów, a praca eksploatacyjna sięgnęła prawie 4,5 mln poc-km. Ten wynik udało się osiągnąć mimo tego, że przez połowę roku zamknięty był duży fragment trasy kolejowej E20 Poznań – Warszawa, która przecież generowała zawsze duży strumień ruchu pasażerskiego.

Na szczęście dość dobrze funkcjonuje autobusowa komunikacja zastępcza, a KW przekonują, że „ponad półroczne doświadczenie prowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej pozwoliło nam stworzyć model dostosowany do jak największej grupy pasażerów podróżujących na tym odcinku”. I cały czas jest analizowane funkcjonowanie połączeń autobusowych.

 

Bilety w lepszej ofercie

Wobec tych problemów Koleje Wielkopolskie starały się przygotować jak najlepszą ofertę dla podróżnych na innych trasach. Rozszerzony został obszar objęty ofertą Bus-Tramwaj- Kolej do około 50 kilometrów od Poznania Głównego. Z kolei 1 listopada 2017 roku weszła w życie nowa oferta specjalna dla seniorów – „Bilet 60+” – który zapewnia ulgę w wysokości 25% na bilet jednorazowy oraz 10% ulgi na bilet okresowy dla podróżnych, którzy skończyli 60 lat.

Natomiast wcześniej, bo w sierpniu, KW przystąpiły do „Wspólnego Biletu Samorządowego”, do którego należą też inni przewoźnicy regionalni: Koleje Mazowieckie, Warszawska Kolej Dojazdowa, Koleje Śląskie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Arriva i Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

 

Lepsze połączenia

Innym działaniem Kolei Wielkopolskich była poprawa standardu podróży. Pasażerowie doczekali się po trzech latach (w maju 2017 roku) przywrócenia regularnie kursujących pociągów prowadzonych trakcją parową: z Wolsztyna do Leszna oraz z Wolsztyna do Poznania. Z kolei w grudniu ub. roku uruchomiono połączenia z Poznania przez Ostrów Wlkp. do Kępna oraz z Poznania przez Jarocin do Krotoszyna.

Ponadto w drugiej połowie roku KW wprowadziły do użytku pięć zmodernizowanych pociągów EN57 AL. To gruntownie przebudowane stare składy EN57, które mają klimatyzację, wygodne siedzenia i inne udogodnienia dla podróżnych.