Działania Ekonomia i rynek Konferencje i spotkania

Członkowie “Shift2Rail” PKP S.A. i Deutsche Bahn AG debatowali o nowych technologiach na kolei

Członkowie “Shift2Rail” PKP S.A. i Deutsche Bahn AG debatowali o nowych technologiach na kolei fot. PKP PLK S.A.

Projekt “Shift2Rail” zrzesza m.in. spółki kolejowe takie jak PKP S.A. i Deutsche Bahn AG. Podmioty miały okazję porozmawiać o współpracy badawczej w zakresie wdrażania nowych technilogii w transporcie kolejowym.

Współpraca w ramach projektu ,,Shift2Rail” obejmuje działania w zakresie badań i innowacji na kolei. O tym debatowały spółki PKP S.A. oraz Deutsche Bahn podczas odbytego spotkania, które miało miejsce 25 maja br.

Jak informował Robert Sobczak, Pełnomocnik Zarządu ds. Inwestycji i Audytu PKP S.A., działania inwestycyjne, w ramach największego dotąd projektu realizowanego przez Spółki Grupy PKP pozwolą na zwiększenie konkurencyjności infrastruktury kolejowej i samej kolei w tej części Europy. – Uważamy, że jest to trend korzystny dla obu naszych przedsiębiorstw – dodaje. Ralf Marxen, Dyrektor ds. Projektu Shift2Rail w DB AG, dodał, że m.in. digitalizacja jest jednym z wyzwań I połowy XXI wieku. Nowoczesnych rozwiązań w tym temacie oczekują i pasażerowie i UE.

Do projektu “Shift2Rail” należą nie tylko podmioty kolejowe. To łącznie ok. 60 podmiotów z sektora kolejowego, operatorów i instytucji badawczych z całej Europy. W ramach projektu m.in. testowane są nowe technologie i usługi. A to dzieje się za sprawą prowadzonych badań i projektów innowacyjnych. Takie działania w zakresie digitalizacji i automatyzacji mają swój określony budżet. To ok. 920 mln euro.

Co robią wspólnie PKP S.A. i Deutsche Bahn AG?

Podmioty współdziałają m.in. przy zwiększaniu dostępu do stacji kolejowych. To także działania dot. wprowadzania udogodnień przy zakupie biletu i pobieraniu innych usług na kolei. Obie strony deklarują chęć dalszej, jeszcze intensywniejszej i efektywniejszej współpracy. A to m.in. na polach takich jak automatyczna obsługa pociągów (ATO), czy zintegrowanie współpracy pomiędzy różnymi środkami transportu pasażerskiego poprzez ułatwienie dostępu do transportu kolejowego na obszarach miejskich, a także w transporcie międzymiastowym.