Kolej na świecie Wiadomości

Bezpieczniej na paryskich torach

Bezpieczniej na paryskich torach Fot. Alstom

Alstom zaczął wprowadzać nowoczesny automatyczny system sterowania ruchem w pociągach na podparyskiej sieci kolejowej RER A.

Będzie on instalowany na centralnym odcinku linii, od prefektury Nanterre, Val-de-Fontenay do Fontenay-sous-Bois. Pociągi MI09 otrzymają nowy system zapewniający w trybie automatycznym lepszą kontrolę prędkości, co będzie wzmocnieniem systemu SACEM, zainstalowanego w 1989 roku.

Producent zapewnia, że dzięki temu będzie można podnieść prędkość pociągów o 5 km/h, co na omawianym odcinku skróci czas przejazdu o 2 minuty. To może wydawać się niewielkim zyskiem, ale oznacza też zwiększenie przepustowości linii, co w dłuższej perspektywie może mieć ogromne znaczenie.Jeśli bowiem nowe rozwiązanie zda egzamin, zostanie zainstalowane zapewne na całej RER A. Jest to zaś jedna z najbardziej obleganych linia kolejowych w Europie, obsługująca 1,2 mln pasażerów dziennie w aglomeracji paryskiej.Wiadomo,  że do listopada 2018 roku w nowe urządzenia zostaną wyposażone wszystkie dwupoziomowe 183 pociągi MI2N i MI09, używane na RER A. Kontrakt ma wartość 20 mln euro i obejmuje zarówno badania, produkcję prototypu, testów i instalację gotowych urządzeń.

– Alstom jest bardzo dumny z udziału w tym projekcie, który ma kluczowe znaczenie dla mobilności w regionie Ile de France – mówi Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France.I zaznacza, że spółka podjęła się trudnego zadania, gdyż musi zapewnić kompatybilność nowegoi starego systemu.