Prawo i przetargi Przewozy pasażerskie Tabor

20 lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity: KIO rozstrzygnęła postępowanie na korzyść Newagu

20 lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity: KIO rozstrzygnęła postępowanie na korzyść Newagu fot. Newag

Jak podaje Newag nie ma już przeciwskazań, by to nowosądecka Spółka dostarczyła PKP Intercity 20 lokomotyw elektrycznych. KIO oddaliła wczoraj odwołanie kwestionujące ten wybór.

6 lutego KIO w całości oddaliła odwołanie Pesy w sprawie przetargu na dostawę 20 lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity. Newag podaje, że to on dostarczy przewoźnikowi swoje pojazdy. Będą to lokomotywy Newag Griffin. Wynik postępowania przetargowego były znane już 29 grudnia 2017 roku. Proces odwoławczy przeciągnął w czasie realizację przetargu. Grudniowa nota dla oferty Newagu wyniosła wartość 93,46 i była najkorzystniejszą spośród złożonych.

O grudniowym rozstrzygnięciu przetargu pisaliśmy tutaj: PKP Intercity wybrało ofertę Newagu. Nowosądecka spółka zaproponowała bowiem sprzedaż jednej lokomotywy za 17,7 mln zł brutto, a uzyskała 93,46 pkt. Z kolei konsorcjum Pesa – Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki zaoferowało swoje pojazdy za 15,6 mln zł za sztukę, a otrzymało75,08 pkt. najtańsze lokomotywy chciały sprzedać chińskie firmy – CRRC Sifang i CRRC Datong – bo tylko po 15,1 mln zł za sztukę, ale to konsorcjum dostało najmniej punktów, gdyż tylko 71,4.

Spółkę czeka podpisanie umowy na dostawę, a później realizację zamówienia dla PKP Intercity. Pojazdy (20 lokomotyw) mają być eksploatowane na modernizowanych liniach kolejowych. Tabor zostanie uzupełniony w ramach planu jego modernizacji na lata 2016-2020 (wartość inwestycji to 2,5 mld zł).